افشین در سرزمین گلها
Afshin au pays des Gaulois
۱۳۸۶ خرداد ۱۸, جمعه
جایزه بزرگ رن
تقریبا از یه هفته پیش این بلندگوها رو روی تیرهای برق نصب کرده بودن، من همش تو فکر بودم اینا برای چیه؟ حدس اولم این بود که بازم تظاهرات داریم. ولی معمولا تظاهر کننده ها بلندگوهاشون بالای ماشیناشون هست در نتیجه احتمالا یه ربطی به شهرداری داره، ولی شهرداری هم معمولا خبر میده اگه بخواد مراسم برگزار کنه که من چیزی ندیده بودم. خلاصه به نتیجه نرسیدم
دیروز بعد از ظهر دیدم بوی خوشی داره از پنجره میاد، یه لحظه یاد مایشگاه کتاب افتادم با اون همبرگرهای ذغالیش. رفتم دم پنجره دیدم این بار پایین خونه منقلی رو میبینین بار گذاشته و مشغول سوسیس سرخ کردن هست. بازم تعجب کردم، چون تاحالا ندیده بودم که از این چیزا بفروشه. بعدشم صدای بلدگوها دراومدن، حرفا رو متوجه نمیشدم. فکر کردم سخنرانی کاندیداها باشه، ولی اینم منطقی نبود. دیگه تحملم تموم شد و گفتم باید برم بیرون ببینم چه خبره
رفتم تو خیابون و این شبه پرچم رو دیدم که فهمیدم از مراسم رسمی ورزشی شهرداری هست. بازم تعجب کردم چون اینجور برنامه های ورزشی همیشه شنبه و یکشنبه هست نه پنجشنبه اون ساعت هشت شب! مثلا سالی یه روز دو همگانی، دو روز اسکیت سواری عمومی، یه روز دوچرخه سواری عمومی، یه روز شنای عمومی، یه روز گلف هست و احتمالا چیزهای دیگه هم هست که من خبر ندارم. شاید یه پست دیگه عکسهام رو از اسکیت سواری هم بذارم ببینین
داشتم همینطوری دور خودم میگشتم ببینم چه خبره که یه دفعه این دوچرخه سوارا رو دیدم. ولی اینا قیافه هاشون حرفه ای تر از اون بود که از این ورزشهای همگانی باشه
خلاصه سوال کردم و فهمیدم مسابقه «جایزه بزرگ دوچرخه سواری رن» هست. البته من برنامه مسابقه رو پیدا نکردم ولی این ظاهرا بیست و هفتمین دوره این مسابقه هست و شرکت کننده هایی از کشورهای خارجی هم داشت. با توجه به مسیر و تعداد دورها (37 دور) حدس میزنم مجموعا طول مسیر مسابقه حدود 100 کیلومتر بود


اینم یه فروند قهرمان. آخرشم نفهمیدم کی قهرمان شد، فقط فهمیدم محلی نبود چون هیچکس خوشحالی نکرد. در ضمن در ده سال گذشته فقط سه بار فرانسویها قهرمان مسابقه شدن

این «هوخشتره» نیست، بلکه چند فروند قهرمان دوچرخه سوار هستن

اینجا پنج فروند از خواهران و برادران پلیس رو میبینین که تو این هیر و ویر دارن با یکی از اوباش شیطان پرست مهرورزی میکنن
آخرشم بهش دستبند زدن و بردنش

بقیه عکسام رو میتونین اینجا ببینین

8 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سلام
هر سال در فصل پاییز تور دوچرخه سواری خزر با شرکت قهرمانان کشورهای همسایه در مازندران برگزار می‌شه و نقطه پایان یک مرحله و نقطه آغاز مرحله نهایی از نوشهر هست‍
اتفاق جالبی ، سه سال پیش در این مسابقات رخ داد ، قهرمانی تیم ایران قبل از آخرین مرحله قطعی شده بود و از قضا یک دوچرخه سوار نوشهری هم تو تیم بود ، هیچی دیگه آخر خط که رسیده بودند نوشهریه دوم بود و یه کرجیه اول ، نرسیده به خط پایان بچه کرج مرام به خرج می‌ده و ترمز می‌کنه تا نوشهری تو شهر خودش اول بشه ، البته تلوزیون اونقدر این صحنه فردین بازی را نشون داد که آبرو برای همشهری ما نذاشت
راستی این شیطان پرسته چقدر شبیه همسایه ماست!!!؟
پاینده باشی

Blogger Mitra said...
kheyli khub minevisi,
hamishe ye gozareshe besyar shad dar miad, ke adam khoshesh miad bekhune.
:)

Anonymous ناشناس said...
salam

afshin.aziz webloge jalebi darid .mikhastam dar moredi komak begiram azatoon.nemidoonam emkanesh hast ya nah?!

in video hayi ke rosh alamate play dare ro mikhastam tarze dorost kardanesho azatoon yad begiram chon chand video khanedadegi ro mikhastam injoory dorost konam nemidoonam mitoonid komakam bokonid ya nah?
ID man hast farah967 .az safa ham in komako khastam amma natonest rahnamayim kone.

merci

Anonymous ناشناس said...
افشین خان چرا آپ نمی کنید؟
نکنه گرفتار زن و زندگی شدید؟

Anonymous ناشناس said...
نیستی؟ حالت خوبه؟

Anonymous ناشناس said...
فتوكاتورهاي مبارزه با بدحجابي2...کاری از وبلاگ طنز دست دوم
http://www.dastedovvom.blogfa.com/post-70.aspx

Blogger نیما said...
واقعا از طرز نوشتنت لذت بردم ...صمیمی و خودمونی...
عکس هات هم حرف ندارن...
موفق و پیروز باشی.

Blogger MajiD said...
افشین حان کجایی ؟ خبری ازت نیست. من یه چند روزی هست که برگشتم. یه خبر ازخودت بده پسر جان