افشین در سرزمین گلها
Afshin au pays des Gaulois
۱۳۸۶ اردیبهشت ۸, شنبه
آرزو بازی
سلام
اون دفعه برای یلدا بازی دعوت شدم که انقدر لفتش دادم که آخرش از نوشتن پشیمون شدم. ایندفعه هم برای آرزو بازی دعوت شدم که فکر کنم اگه این دفعه هم ننویسم دیگه کسی برای بازی دعوتم نکنه. ممنون از دعوت

اولین آرزوم یه آرزوی کاملا خودخواهانه هست: آرزومه که از پل سراط رد بشم
شاعر میگه : خرعیسی (یا شایدم موسی، درست یادم نیست!) گرش به مکه برند ----- چون بیاید هنوز خر باشد
منم با اینکه اومدم دیار کفر، موهامو بلند کردم و قرتی بازی درمیارم و هزار کار دیگه میکنم ولی خودمو ایرانی و مسلمون میدونم و هیچوقتم اینجا اینو مخفی نکردم. حالا بماند اینکه مسلمون شدنم هم مثل اغلب مردم به خاطر مسلمون بودن بابام هست و اگه بابام دین دیگه ای داشت منم احتمالا همونجور میشدم

به نظر من یکی از ایرادایی که بعضی از ما ایرانیا داریم اینه که هویتمون برامون خجالت آور هست و اگه بتونیم مخفیش میکنیم. از عمل دماغ و رنگ کردن مو گرفته تا اسم عوض کردن و خودمونو ایتالیایی و یونانی جا زدن. مقایسه کنین با هندیا و چینیا. البته درسته که چینیا نمیتونن خودشونو جای یونانیا جا بزنن ولی ما به لطف تمدن انقدر ساله مون میتونیم

دومین آرزوم هم یه آرزوی شغلی هست: دلم میخواد عکاس نشنال جئوگرافیک بشم
اینطوری تقریبا هرجای دنیا میتونم برم و عکس بگیرم وانقدر جای برای رفتن و عکس گرفتن هست که هیچوقت تکراری نشه. یاده اولین شغلی که برای خودم انتخاب کردم آتش نشان بود چون آتش نشانا به همه کمک میکردن. فکر کنم اون موقع 5 یا 6 سالم بود. وقتی به مامانم گفتم گفت که خوب آدم باید به همه کنه ولی من باید یا دکتر بشم یا مهندس. بعد از چند سال اولیای محترم به بازرگان شدنم هم رضایت دادن

سومین آرزوم اینه که روزی رو تو دنیا ببینم که صلح برقرار شده
با این وضعی که الان میبینم صلح جهانی به عمر ما قد نمیده، طبق بهترین براوردهای من حداقل یه چند صد سالی لازم هست برای اینکه به روشهای دموکراتیک یا نیمه دموکراتیک صلح در دنیا برقرار بشه، مگه اینکه اون منجی ای که توی همه ادیان توحیدی وجود داره ظهور کنه. خیلی از مشکلاتی که ما در طول تاریخ داشتیم و داریم اینه که هر دین و مذهبی فکر میکنه یا لااقل ادعا میکنه که بهترین هست و تنها دین برحق. اگرم از دستش بربیاد بقیه پر
.
منم که طبیعتا باید منتظر امام زمان باشم. با این فرض که اعتقادات شیعه درمورد امام زمان درست باشه بعد از امام زمان تکلیف همه معلوم میشه و صلح برقرار میشه. البته میدونم این صلح با اون صلح با روشهای دموکراتیک زمین تا آسمون فرق داره! به نظر من یکی از امتیازاتی که مذهب شیعه داره اینه که انقدر آیات و روایات داره که تقریبا هرچی میتونه ازش دربیاره و انقدر احادیث و روشهای کلامی مختلف و فراوون داره که توی مباحثه بتونه دهن طرف رو ببنده. البته تاحالا برام پیش نیومده که با غیر مسلموا درمورد مبانی اعتقادیشون بحث کنم (یه مدرسه مذهبی نزدیک خونه ام هست باید بذارم تو برنامه این تابستون که برم یه خورده انگولکشون کنم) ولی فکر نمیکنم هیچکدوم پایه اعتقادی محکمی مثل تشیع داشته باشن. البته از اون ورهم معتقدم سر خیلی از مسایل از اون ور بوم افتادیم شدید. مثلا این کشت و کشتاری که الان شیعه ها و سنی ها (به قول بعضی دوستان شیعه نماها و سنی ها) توی عراق راه انداختن
.
خداییش اگه ترس از حوادث بعد از مرگ نبود هیچ کدوم از ادیان رو به عنوان روش زندگی توی دنیا قبول نداشتم. خدام که قربونش برم هیچ جا نگفته ما برای چی تو این دنیا هستیم. اصلا برای چی این دنیا وجود داره! این همه فضای خالی برای چی هست؟ این همه خورشید برای چی و کی دارن میسوزن؟ برای این چندتا آدمیزاد؟
.
چند وقت پیش با چندتا دانشجوی چینی داشتیم بحث میکردیم، تازه من متوجه شدم اینا از بیخ عربن! یعنی نه به خدا و پیغمبر اعتقاد دارن نه به دنیای بعد از مرگ ونه حتی به روح، یعنی حتی مثل هندوا به تناسخ هم اعتقاد ندارن. بعد با این وضعیت اعتقادی از همه ما بیشتر از زندگیشون راضی هستن. میگفتن شما غربیا (ما رو هم جزو غربیا حساب میکردن) حریص هستین و برای همینه که از زندگی استفاده نمیبرین و همش جنگ میکنین و سرهم کلاه میزارین. منم گفتم راست میگین، ما فقط شعار قناعت میدیم
.
الان متوجه شدم که نباید 5 تا آرزو کنیم، تازه داشتم گرم میشدم. همون بهتر که همینجا متوجه شدم وگرنه کار به جاهای باریک میکشید
.
پیدا کردن 5 نفر برای ادامه بازی هم سخته ها! منم بعد از پش انداختن بین لینکام این دوستان رو به این امید که تو بازی شرکت کنن دعوت میکنم البته اگه شرکت نکنن هم کاملا بهشون حق میدم: پژمان و بارباماما و نیما و پسر فهمیه و شادی
.
گفتند یافت می نشود جسته ایم ما ----- گفت آنچه یافت می نشود آنم آرزوست
.
عکسها رو هم توی کلیسای جامع شهر «ون» در غرب فرانسه گرفتم. کجی عکسها رو هم به بزرگی (میخواستم بگم «راستی» گفتم شاید به کسی بربخوره) خودتون ببخشید
2 Comments:
Anonymous ناشناس said...
ممنون از دعوتتون. سعی می کنم در اولین فرصت وارد این بازی بشک.

Anonymous ناشناس said...
ممنون از لطف‌تون برای دعوت :)