افشین در سرزمین گلها
Afshin au pays des Gaulois
۱۳۸۵ اسفند ۱۹, شنبه
موزه لوور شعبه امارات

سلام
خلاصه خبرو بخونین و حالشو ببرین: ((وزیر فرهنگ فرانسه با همتای اماراتی خودش شیخ نمیدونم چی چی آل نهیان قراردای رو امضا کرد که به موجب اون موزه لوور به مدت سی سال در امارات یه شعبه دایر میکنه. برای این منظور موزه لوور کارشناساش و آثار هنریش رو به امارات میفرسته. ارزش قرارداد یک میلیارد یورو هست))؛

هموطنان عزیزی که برای استفاده از بازارها، سواحل و دیسکوهای دوبی اونجا تشریف میبرن، از سال 2012 میتونن از موزه لوور شعبه ابوظبی هم بازدید به عمل بیارن

من نمیدونم این برادران شیخ نشین ما دیگه از چی میخوان پول دربیارن؟! اون از پیست اسکی ساختنشون وسط بیابون اینم از موزه زدنشون. دلمون خوش بود و به تمدن فلان قدر ساله مون مینازیدیم، حالا باید ببینیم چیزایی که چشم آبیا و موبورا ازمون دزدین زیر دماغمون میره توی موزه های عربی
.
اونوقت ما سدی میسازیم که پاسارگاد بره زیر آب
.
اینم نمیدونم این مسئولان عزیزمون کی میخواد حالیشون بشه که توریسم یکی از پردرآمدترین و کم دردسرترین صنعت های دنیا هست، نه کسی میاد برعلیه اش قطنامه صادر کنه، نه فرهنگمون پایمال میشه. باید ببیین اینجا با یه کسر کوچیک از منابعی که ما توی ایران داریم چیکار میکنن و چه درآمدی دارن
.
اگه اشتباه نکنم طبق گفته سازمان جهانی جهانگردی (ورلد توریسم ارگانیزیشن) هر توریست برای 10 نفر در کشور میزبان شغل ایجاد میکنه
.
تو این مدتی که اینجا بودم بعد از اینکه چندتا کتاب و فیلم از ایران نشونشون میدم و یه قرمه سبزی تو حلقشون میریزم و تا حدودی اون ذهنیت منفی رو از ذهن این فرانسویا پاک میکنم بعضیاشون بهم میگن ایران کشور خیلی قشنگی هست و دلشون میخواد ایرانو ببینن و ازم میپرسن میتونیم برای تعطیلات باهم بریم ایران؟ بهشون عرض میکنم اول تشریف ببرین سفارت ایران و بعد از اینکه ثابت کردین جاسوس (جاسوسه) نیستین و ویزا گرفتین بیاین من در خدمتتون هستم و اونا با چشم ای گرد شده میگن مگه باید ویزا گرفت؟
.
اون عکسای بالای پست هم مال موزه لوور شعبه پاریس هست. اگه عمری باقی بود حتما یه پست هم درمورد لوور مینویسم. فقط یه جمله از قول یکی از دوستان (که اگه خواست بگه اسمشو بنویسم) بگم: «بعد از گفتن هنر نزد ایرانیان است وبس، باید یه شیشکی هم اومد».؛
.
رن- 19 اسفند 85
5 Comments:
Anonymous ناشناس said...
salam az ashenaeetoon khoshbakhtam az weloget kheili khosham oomad akhe farnce dream country man hast tahala 2 bar paris boodam va sir nashodam dar har soorat movafagh bashy va bishtar benvisy
Sadaf az denmark

Anonymous ناشناس said...
سلام...
واقعا زیبا بود...
این ها باع ث می شه تا ملل مختلف با ایران آشنا بشن... واین باعث سر بلندی ماست...
در دلیشیز لینک کردم...

Blogger --+ افشین +-- said...
سلام
صدف جان، ممنون از لطفت. منم خیلی دلم میخواد بیام دانمارک اون پل بزرگ بین کپنهاگ و مالمو و اون پل هالسکوف رو از نزدیگ ببینم

منصور جان
ممنون از لطفت

Anonymous ناشناس said...
بسم الله . حالا من موندم چرا وبگذر میگه وبلاگت به من لینک داده ؟! :))

Blogger --+ افشین +-- said...
خب لینک داده دیگه! چیش عجیبه؟
دوست نداری حذفش میکنم