افشین در سرزمین گلها
Afshin au pays des Gaulois
۱۳۸۵ بهمن ۱۵, یکشنبه
تورنت
سلام
یادم نیست کدوم وبلاگ بود که باعث شد با تورنت آشنا بشم، توضیحات مفصلش رو همونجا بخونین ولی به طور خلاصه، تورنت یه پروتکل اشتراک فایل روی شبکه هست. حسن این پروتکل این هست که میشه توسطش فایلهای بزرگ رو دانلود کرد چون فایل ها درواقع روی یه سایت قرار ندارن، بلکه افرادی که از این سیستم استفاده میکنن فایل رو به اشتراک میذارن. و عیب روش این هست که ممکنه فایلی که دنبالش هستین در حال حاضر روش شبکه به اشتراک گذاشته نشده باشه و باید روزها و هفته ها صبر کنین تا فایل قابل دسترسی بشه
.
بستگی به اینکه فایل چقدر اهمیت و طرفدار داشته باشه دسترسی به اون هم سریعتر هست، مثلا فیلمهای جدید و پرفروش رو من گاهی وقتها در کمتر از 3 ساعت دانلود کردم. در عین حال هستند فایلهایی که الان هفته ها هست منتظرم تا بتونم دانلودشون کنم. ولی میتونم بگم متوسط زمان برای یه فایل معمولی یک تا دو روز هست. همچنین تجربه من نشون داده که دانلود چند فایل با هم تاثیری روی سرعت دانلود فایلهای دیگه نداره ولی سرعت باز شدن صفحات اینترنت رو کاهش میده
.
لازم به گفتن نیست که برای استفاده از چنین سیستمی باید اینترنت پرسرعت داشته باشین و دستگاهتون تا مدتها به اینترنت وصل باشه و درحال کار کردن. من خودم طبق گرافی که نرم افزارم نشون میده معمولا با سرعت حدود 100 کیلوبایت برثانیه دانلود میکنم و دستگاهم تقریبا 24 ساعته روشن هست
.
برای دانلود فایلهای تورنت باید از نرم افزار های مخصوص اینکار استفاده کرد، من از موتورنت 1.6 استفاده میکنم و تاحالا هیچ مشکلی باهاش نداشتم. برای پیدا کردن فایلهای تورنت هم باید توی سایتهای مخصوصش بگردین، من معمولا از تورنتز استفاده میکنم که یه موتور جستجو هست ولی بعضی وقتها بعضی فایلهایی که روی خود سایتهای سرویس دهنده هست رو پیدا نمیکنه، بهترین سایتی که من باهاش خیلی راحتم مینی نووا هست
.
خیلی از فیلمهایی که اینطوری پیدا میکنیم فرمت اکس وی آی دی دارن، ممکنه پلیرتون نتونه صدا یا تصویرشون رو پخش کنه و برای پخششون به پلاگین های خاصش نیاز دارین. میتونین برین اینجا و طبق طبق توضیحاتی که در بندهای 3-4 و 4-4 نوشته مشکل صدا و تصویر رو حل کنین
.
از فیلمهای سینمایی که بگذریم بزرگترین لذتی که من میبرم از برنامه های مستندی هست که اینجوری میشه گیر آورد، صدها برنامه مستند از بی بی سی، نشنال جئوگرافی چنل، دیسکاوری چنل و هیستوری چنل رو میشه با کیفیت خوبی بدست آورد که واقعا برای کسایی که دنبالشون هستن گنجینه با ارزشی هست. من خودم تو ایران برای پیدا کردن برنامه های مستند همیشه مشکل داشتم، حتی فیلم های کلاسیک سینمایی رو نمیشد راحت گیرآورد
.
امیدوارم همه بتونن از امکانات اینترنت استفاده بکنن
رن-4 فوریه 2007
5 Comments:
Anonymous ناشناس said...
omidvaram too iran ham in service ha zoodtar erae beshe

Anonymous ناشناس said...
سلام
جالب بود....
با اون عكسهاي دانشكت خيلي حال كردم
يك مطلب درباره ي وبلاگ نويسي گفتم
شايد بدردت بخوره
فعلأ

Blogger --+ افشین +-- said...
سلام صادق جان
این حرفا چیه میزنی؟ مگه دانشکده ما پاریس هیلتونه که با عکسش حال میکنی! ولی از شوخی گذشته توی مستند «خطرناکترین ملت دنیا» که منظور ملت ایران هست نشون میداد تو اینترنت ایران پاریس هیلتون فیلتر نیست ولی «حقوق زنان» فیلتر هست
آخه این چه وضعشه؟!
مطلبتم خوندم، منتظر بقه اش هستم

Anonymous ناشناس said...
salam afshin khan

khoobin?che khabar az oon vare ab?
mn ke na az oon vare ab khabar daran na az in var. midoonid ke !daram baraie konkoor mikhoonam .
kheili dir be dir miam internet shaiad 2 ia 3 hafte ie bar . ki moodone shaiad ierooz ieki ham be ma goft khanoome mohandes!(genetik mohandesi dare)
khosh bashin

Blogger --+ افشین +-- said...
سلام نازنین جان
ممنون، خوبم، اینجا امن و امانه، منم این ترم حسابی درگیر درسا شدم، هر هفته بیشتر از 30 ساعت کلاس داریم، دیگه به هیچ کاری نمیرسم
انشالله کنکورم همین رشته ای که میخوای قبول میشی و بهت میگیم خانم مهندس، فقط یه توصیه بهت بکنم، هیچوقت زبان خوندنو ترک نکن، هرچقدر زبان بدونی کمه، هرچندتا زبان بدونی بازم کمه، سعی کن وقتی دانشگاه رفتی حتما در کنارش زبان خوندن رو مرتب ادامه بدی
اومدم تهران خیلی دلم میخواست بیام ببینمتون ولی متاسفانه جور نشد
به همه سلام برسون