افشین در سرزمین گلها
Afshin au pays des Gaulois
۱۳۸۴ دی ۱۶, جمعه


سلام به همه دوستان

اول باید از همه کسانی که در این مدت با ایمیل باهام در تماس بودن تشکر کنم.0
الان چیزی حدود 100 روز هست که اومدم فرانسه و در شهر :«رن» ساکن هستم. رن یه شهر متوسط فرانسه در 300 کیلومتری غرب پاریس هست که با حومه اش حدود 400 هزار نفر جمعیت داره ، که اگه بخوام به شهری توی ایران تشبیه کنم شاید شبیه زنجان یا سمنان یا ارومیه باشه ، اینو گفتم که نسبت شهر رو به پاریس بدونین. رن مرکز استان «بروتون» هست که بزرگترین استان فرانسه هست ولی رن یه شهر درجه 2 محسوب میشه، اینم بگم که بروتین برای خودش زبان محلی خاصی داره و مردمش کمی تمایلات استقلال طلبانه دارن و بعضا خودشونو فرانسوی نمیدونن بلکه «بروتون» میدونن.0
شهر 2 تا دانشگاه بزرگ داره که هرکدوم شاید به بزرگی دانشگاه شهید بهشتی تهران باشن، یکی مختص علوم انسانی هست و اونیکی علوم پایه و فنی. در مورد دانشگاه بعدا مفصل مینویسم.0
جدیدترین مترو فرانسه در رن احداث شده ،که واقعا جالب هست ، درمورد مترو و سیستم حمل و نقل شهر هم بعدا مینویسم .0
فکر کنم واسه پست اول کافی هست ، هر سوالی داشتین بپرسین ، سعی میکنم همینجا جواب بدم که بدرد بقیه هم بخوره ، به همین خیال باشم ؟ خیله خوب
:)))))

6 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سلام افشين جان!
خوبي؟
خيلي خوشحال شدم كه اين وبلاگ رو راه انداختي
من اولين كامنت رو گذاشتم
اميدوارم هميشه موفق و سربلند باشي
پسر دايي ات

Anonymous ناشناس said...
salam
chetori khoobi jat kheyli inja khalie koli vaght bood bi khabar boodim azat id ham ke nadashtam az to
hasan agha khabeto dide bood
ye paye sabete mashti ham az jalase kam shode .....
KEY MIAY AZIZE DEL
hosein ayazi

Anonymous ناشناس said...
سلام افشین جان
خوشحال شدم که دیدمت انشااله موفق باشی

به مجید هم سلام برسون
خدا حافظ

Anonymous ناشناس said...
salam .. baba che ajab !!! belakhare to ye harekati kardi !! shado salamt bashi .. key miyay iran ??

Anonymous ناشناس said...
به نام خدا و سلام اوقات به کام موفق باشی و تشکر از سرعت عمل ات
امیر

Anonymous ناشناس said...
Salam Afshin Khan,

Bahram Hastam.
Mikhastam age lotf koni dar morede daneshgahe fani va bekhosos mohandesi narm afzar etelaati kasb konam.
tasmim daram farzandamo baraye edame tahsil befrestam France.
Mamnon misham age rahnamaee koni.

With the Best Regards

Bahram

bahram309@yahoo.com